Jachtowy Sternik Morski na Zatoce Gdańskiej NOWOŚĆ W OFERCIE!

1599 zł

Zarezerwuj

Dla kogo

Osoby powyżej 18 roku życia, posiadające umiejętności na poziomie żeglarza jachtowego.

Czas trwania

7 dni

Lokalizacja

Zatoka Gdańska

 

Akademia Kusznierewicza rozwija swoją ofertę szkoleń i rejsów morskich!

Po raz pierwszy w Akademii, siedmiodniowe, kompletne szkolenie Rejs z kursem na patent Jachtowego Sternika Morskiego na Zatoce Gdańskiej. Idealny dla osób chcących pod okiem sprawdzonej kadry rozwijać swoje umiejętności na morzu i uzyskać uprawnienia morskie. Kurs realizowany jest na bezpiecznym, sprawdzonym jachcie Delphia 40.3 – zaokrętowanie w załodze 6 osób + instruktor. Rejs kończy się egzaminem państwowym na patent Jachtowego Sternika Morskiego Polskiego Związku Żeglarskiego.

 

 

Organizacja zajęć

Zajęcia organizowane są w formie manewrów i ćwiczeń w czasie żeglugi na jachcie. Część zajęć teoretycznych odbywa się w sali wykładowej.

Nasz kurs jest intensywny, gdyż chcemy Wam przekazać maksymalną dawkę praktycznej wiedzy i umiejętności niezbędnych przyszłym skipperom. Zaczynamy wcześnie rano szybkim śniadaniem i omówieniem bieżącego dnia. Wypływamy i do przerwy obiadowej ćwiczymy manewry na żaglach i na silniku. To najważniejsze elementy naszego szkolenia, dlatego pływania będzie bardzo dużo.

Przerwa obiadowa trwa około 1.5 godziny i pozwala zregenerować siły przed kolejną porcją manewrówki. Po obiedzie pływamy do kolacji, po której zwykle skupiamy się na wiedzy teoretycznej . Zdobytą w trakcie wykładów teorię będziecie mogli wykorzystać prowadząc nawigację w trakcie przelotów pomiędzy portami Zatoki Gdańskiej. Nie zabraknie też nocnego pływania.

 

Przygotowanie wstępne

Intensywny tok zajęć wymaga wcześniejszego przygotowania uczestników, na podstawie przekazanych przez nas podręczników i materiałów w postaci przykładowych zestawów pytań egzaminacyjnych.

Szkolenie teoretyczne w trakcie kursu obejmuje całą niezbędną wiedzę, niemniej  ze względu na dość intensywny charakter szkolenia zalecamy wcześniejszą naukę zagadnień teoretycznych. Polecamy pozycję zalecaną również przez Główną Komisję Szkolenia Polskiego Związku Żeglarskiego – podręcznik Żeglarz i sternik jachtowy z płytą CD

kod imprezy termin cena
KJSM1 15-22.09.2018 1599 zł

Manewry pod żaglami:

– zwrot przez sztag i rufę,
– odejście i dojście do nabrzeża,
– człowiek za burtą,
– stawanie w dryf.

 

Manewry na silniku:

– odejście i dojście do nabrzeża,
– człowiek za burtą,
– zacieśnianie cyrkulacji,
– dojście i odejście od boi,
– stawanie i zejście z kotwicy.

 

Szkolenie teoretyczne:

– przepisy,
– wiadomości o jachtach morskich,
– teoria żeglowania,
– nawigacja,
– locja,
– meteorologia,
– sygnalizacja,
– ratownictwo.

Tomasz Kosiewicz

Tomasz Kosiewicz

Zawodowy żeglarz. Miłośnik brytyjskiego podejścia do żeglarstwa a przede wszystkim szkoleń żeglarskich. Zakochany w pływach i morzach które poruszają się nie tylko w poziomie. Pływa na jachtach od 10 do 43 metrów. Jego kot i żona znają go niestety głównie ze zdjęcia 🙂 Kapitan na żaglowcach Zawisza Czarny i Kapitan Borchardt.

 

Uprawnienia:

  • Kapitan Jachtowy PZŻ,
  • Yachtmaster Offshore RYA,
  • Master of Yachts 200GT Offshore,
  • Kapitan Motorowodny PZMWiNW,
  • kurs radarowy z ARPA,
  • kurs STCW 95 (indywidualne techniki ratownicze, przeciwpożarowy, medyczny, bezpieczeństwo własne i odpowiedzialność wspólna),
  • SRC RYA, LRC UKE,
  • Cruising Instructor RYA,
  • Instruktor Żeglarstwa PZŻ,
  • SRC Assessor RYA,
  • Emergency First Response Certificate.
    Tomasz Kosiewicz Tomek3 tomek1 tomek2

Cena obejmuje:

  • szkolenie żeglarskie teoretyczne i praktyczne,
  • usługi instruktora-kapitana rejsu,
  • zaokrętowanie na jachcie,
  • opłaty portowe,
  • ubezpieczenie NNW + AS do 5000 zł.

Cena nie obejmuje:

  • zaprowiantowania – wyżywienie we własnym zakresie,
  • kosztów zakupu podręczników,
  • opłaty egzaminacyjnej,
  • opłaty za wydanie patentu,
  • kosztów dojazdu,
  • kosztów korzystania z toalet i pryszniców w portach.

Jacht

Delhia 40.3 to jednostka, która się w zasadzie nie starzeje, ma nowoczesną sylwetkę, niezwykłą dzielność morską i niezawodność.
Jacht ma 4 kabiny, przestronną mesę, wiele rozwiązań ułatwiających żeglugę: panele ograniczające rozbryzgi fal na nadbudówce, dwa niezależne automatyczne piloty, dodatkowy zbiornik paliwa znacznie zwiększający autonomiczność jednostki, pełne wyposażenie ratunkowe oraz nawigacyjne zgodne z akwenem pływania.

Dane techniczne:

  • długość całkowita: 12,35 m
  • szerokość: 3,94 m
  • zanurzenie: 2,27 m

Wyposażenie nawigacyjne:

  • Garmin GMI 10 czujnik prędkości temperatury i głębokości
  • Chartplotter Garmin GPS MAP 720s + radarAIS 600 GarminGarmin VHF 200i
  • Autopilot z wyświetlaczem GHC 10
  • Audiopak SONY
  • Navtex
  • Radar FURUNO NX-300

4d9684a427_classic

e3f15d12df_large1e767f7ff8_large

Co ze sobą zabrać?

Sztormiak dwuczęściowy (kurtka z kapturem i spodnie przeciwdeszczowe), pełne obuwie z miękką podeszwą (2 pary), kalosze, śpiwór, przybory do mycia, 2 ręczniki, nakrycie głowy, okulary przeciwsłoneczne, pomadka ochronna, krem z filtrem, latarka (najlepiej czołowa). Wszystko spakowane w miękką torbę lub najlepiej worek żeglarski. Ze względów praktycznych wykluczone są plecaki ze stelażem, walizki, twarde torby na kółkach itp.

Impreza turystyczna

Rejs jest imprezą turystyczną w rozumieniu art. 4 pkt 2 ustawy z dnia 24 listopada 2017 r. o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2361, ze zm.). Dla osób zainteresowanych istnieje możliwość wystawienia faktury vat-marża.

Egzamin państwowy

Egzamin składa się z części teoretycznej i praktycznej.

Część teoretyczna ma formę pisemną i składa się z testu jednokrotnego wyboru /75 pytań/ oraz zadania nawigacyjnego i na rozwiązanie całości jest 120 minut.  Pozytywny wynik tej części egzaminu zapewnia 65 prawidłowych odpowiedzi oraz prawidłowo rozwiązane zadanie nawigacyjne.

Część praktyczna egzaminu obejmuje wykonanie wybranych przez komisję elementów egzaminacyjnych, określonych indywidualnie dla każdego zdającego.

sj_patent

Warunkiem zdania egzaminu jest uzyskanie oceny pozytywnej z obu części.

W przypadku niezaliczenia egzaminu można ponownie przystąpić do egzaminu po powtórnym uiszczeniu opłaty egzaminacyjnej. Egzamin powtarzany jest w całości.
W przypadku nieprzystąpienia do egzaminu w wyznaczonym terminie osoba, która uiściła opłatę za egzamin, może przystąpić do egzaminu w innym terminie po uprzednim kontakcie z Wydziałem szkolenia. Prośbę o możliwość przystąpienia do egzaminu w innym terminie wraz z dowodem wpłaty za egzamin należny przesłać na adres egzaminy[at]pya.org.pl na 3 dni robocze przed planowanym terminem egzaminu.

Uprawnienia

  • prowadzenie jachtów żaglowych bez lub z pomocniczym napędem mechanicznym po wodach śródlądowych,
  • prowadzenie jachtów żaglowych bez lub z pomocniczym napędem mechanicznym o długości kadłuba do 18 m po wodach morskich. Dodatkowo patent jachtowego sternika morskiego daje uprawnienia motorowodnego sternika morskiego.

Własny

Rejs rozpoczyna się w Marinie w Gdyni.

Ta strona używa plików Cookies.

Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej »

ok
Czartery Mazury